jahad_header (5)

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی دام های دزفول

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی دام های دزفول

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین دزفول از اوایل مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  خوزستان: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول اظهار کرد: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین اوایل مرداد ماه سال جاری با بهره گیری از توان اکیپ های بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی و به صورت کاملاً رایگان در سراسر شهرستان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

محسن ورجاوند ادامه داد: در این فاز دام های موجود در روستاها و واحدهای عشایری شهرستان تحت  واکسیناسیون رایگان تب برفکی قرار خواهد گرفت که بالغ بر ۳۳ هزار راس دام سنگین و بیش از ۲۳۰ هزار راس دام سبک تحت پوشش ایمن سازی تب برفکی قرار می گیرند.

ورجاوند از دامداران و روستاییان درخواست کرد با اکیپ های اعزامی این اداره به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون همکاری لازم را بعمل آورند.

شایان ذکر است، تب برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علائم این بیماری است.

کاهش شیر در دام ها، کاهش تولید فرآورده های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام های جوان از جمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.