jahad_header (5)

آغاز طرح رصد و پایش کارخانجات خوراک دام در خوزستان

آغاز طرح رصد و پایش کارخانجات خوراک دام در خوزستان

اجرای فاز اول طرح رصد و پایش کارخانجات تولیدی خوراک دام و آبزیان در استان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان گفت: فاز اول طرح رصد و پایش کارخانجات تولیدی خوراک دام و آبزیان در استان آغاز شد.

دکتر عبدالله محمد حسنی افزود: اجرای طرح رصد و پایش کارخانجات خوراک دام به منظور اطمینان از سلامت خوراک دام تولید شده در کارخانجات، طی دو مرحله صورت می گیرد که فاز اول آن در اردیبهشت ماه سالجاری توسط کارشناسان ادارات دامپزشکی آغاز گردید.

وی با بیان این که در این مرحله شاخصهای بهداشتی شامل شمارش و جستجوی اکلای، سالمونلا، شمارش قارچ، میزان رطوبت، پراکسید و آفلاتوکسینمورد پایش قرار می گیرند گفت: در صورت بالا بودن میزان هریک از این شاخصها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه تولید و در نهایت سلامت افراد جامعه وارد شود.

محمد حسنی اظهار داشت: در صورت وجود هرگونه مغایرت با آیتم های بهداشتی این اداره کل در واحد تولیدی خوراک دام و آبزیان ضمن توقف کامل خط تولید نسبت به شناسایی نقاط ضعف، حذف تهدیدات احتمالی، پاکسازی و شستشوی تمامی تجهیزات چرخه تولید و انجام ساير اقدامات قانونی طبق ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی جهت رفع نقص و ارتقا و بهبود کیفیت خوراک دام و آبزیان تولیدی اقدام بعمل می آید.

 شایان ذکر است ۱۴ کارخانه خوراک دام و آبزیان در سطح استان خوزستان در شهرستانهای اهواز، ایذه، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوشتر و ماهشهر در حال تولید خوراک دام و آبزیان می باشند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.