jahad_header (5)

آغاز بوجاری بذور غلات و جو در شهرستان رامهرمز

 

 

آغاز بوجاری بذور غلات  و جو در شهرستان رامهرمز

۵۵ تن بذر خود مصرفی گندمکاران رامهرمز بوجاری و ضدعفونی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت :از ۲۰ شهریورماه سال جاری عملیات بوجاری و ضدعفونی بذور گندم خودمصرفی کشاورزان شهرستان با ۲ دستگاه بوجاری متعلق به تعاون روستایی با ظرفیت هر دستگاه ۲۵ تن در روز آغاز گردیده است.

فرشاد مهرابی با اشاره به ادامه بوجاری تا آذرماه امسال افزود: تاکنون حدود ۵۵ تن از بذور خودمصرفی گندمکاران شهرستان بوجاری و ضدعفونی گردیده است.

وی ادامه داد: استفاده از بذر گواهی و بوجاری‌شده نقش مهمی در بازدهی بهتر مزارع داشته  ، درطی عملیات بوجاری  دانه‌های غلاتی نظیر گندم وجو به منظور آماده سازی جهت کشت  از انواع بذرهای شکسته، چروکیده، ضعیف ،علف‌های هرز، تخم حشرات و انواع آفت‌ها جدا و غربال گردیده و همزمان ضدعفونی توسط سموم قارچکش مجاز دارای اثر پیشگیری و درمانی بر علیه  بیماری‌های گیاهی و انواع سیاهکها و  مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان صورت می گیرد.

مهرابی به کلیه کشاورزان شهرستان توصیه نمود : با مراجعه به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی، بذر مورد نیاز خود برای کشت در سال جاری را تامین کرده و اگر چنانچه بذر خود مصرفی دراختیار دارند، نمونه ای از آن را به کارشناسان مستقر در این مراکز نشان داده  تا از نظر سلامت و استاندارد بودن مورد بازبینی قرار گیرند و بعد از تایید  نسبت به بوجاری و ضدعفونی بذور خود اقدام نمایند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.