jahad_header (5)

آغاز به کار سیلوی شهید آذرپیکان با ظرفیت حمل و نقل ریلی/ خرید بیش از یک میلیون و ۶۸۵ هزار تن گندم در خوزستان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به خرید قابل توجه گندم در استان خوزستان از آغاز به کار مجدد سیلوی آذرپیکان با ظرفیت حمل و نقل ریلی در اهواز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان این مطلب که عملیات خرید گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است اظهار کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۸۵ هزار تن گندم از کشاورزان سخت کوش خوزستانی خریداری شده است.
جهان‌نژادیان در ادامه گفت: تا کنون ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق بانک عامل (بانک کشاورزی) به حساب گندمکاران استان واریز شده است.
وی همچنین بیان داشت: با توجه به حجم گندم خریداری شده در استان و نیاز به فضای مناسب برای نگهداری گندم، سیلوی شهید آذر پیکان با هدف افزایش ظرفیت انباری استان، مجددا راه اندازی و آغاز به کار کرده است.

جهان نژادیان در ادامه با بیان این مطلب که این سیلو با قرار گرفتن در مدار حمل و نقل ریلی به شبکه سراسری ریلی متصل است تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت تا کنون ۲ محموله به سیلوهای خارج استان گندم ارسال شده است.

جهان نژادیان در پایان به مزایای حمل و نقل ریلی اشاره و اظهار کرد: از مزایای حمل و نقل به صورت ریلی می‌توان به جابجایی حجم بالایی از محصولات به صورت یکجا، امنیت بیشتر در حمل محصولات و حداقل ۴۰ رصد صرفه جویی در هزینه ها در مقایسه با حمل جاده ای اشاره کرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.