jahad_header (5)

آغاز برداشت گندم در لالی29/2/98

 

آغاز برداشت گندم در لالی

پیش بینی می شود ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان لالی از آغاز برداشت گندم دیم در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

رقیه سلطانی  با پیش بینی تولید حدود ۱۵ هزار تن محصول در مزارع لالی در سال جاری افزود: پیش بینی می شود خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به بیش از ۱۰ هزارتن برسد.

وی با اشاره به بارندگی‌های به موقع و مناسب امسال اظهار داشت : با وجود خسارات سیل و طوفان متوسط عملکرد گندم در مزارع گندم یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار می باشد.

سلطانی با بیان اینکه سال گذشته نیز در مجموع ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم رفته بود و بیش از ۶ هزار تن گندم از گندمزارهای لالی برداشت شد گفت: سال گذشته میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در مراکز خرید به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

سلطانی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان شهرستان هیچ مشکلی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به مرکز خرید نداشته باشند.

وی تأکید کرد: تلاش شده تا پول گندم کاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب آنها واریز شود و همچنین از گندمکاران خواست تا محصول تولیدی خود را فقط به مرکز مجاز تحویل دهند و از تحویل محصول تولیدی به دلالان صرفنظر کنند.

شایان ذکر است کار برداشت گندم در شهرستان لالی تا پایان خردادماه ادامه دارد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.