jahad_header (5)

آغاز برداشت هندوانه و خربزه های آبدار در رامشیر

 

آغاز برداشت هندوانه و خربزه های آبدار در رامشیر

 

برداشت محصول هندوانه وخربزه از سطح مزارع  شهرستان رامشير آغاز شد.

به  گزارش  روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان : مدير جهادكشاورزي شهرستان رامشير گفت:  برداشت هندوانه وخربزه از سطح ۲۴۰هکتار از مزارع این شهرستان که یکی از مناطق مهم در کشت و تولید این محصول دراستان است آغاز شد.

مصطفی هنرمندیان  با بیان اینکه عملیات برداشت هندوانه وخربزه تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد افزود :درراستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی وتوصیه های صورت گرفته جهت کاهش مصرف آب وافزایش راندمان آبیاری اکثر مزارع به روش آبیاری قطره ای وتیپ کشت گردیده و پیش بینی می شود ۷ هزار تن هندوانه وخربزه از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت هندوانه وخربزه  در شهرستان باعث اشتغال زایی بسیارخوبی درمنطقه شده اظهار داشت: رودخانه جراحی،شرایط محیطی و اقلیمی مناسب و دشت حاصلخیز از جمله علل توسعه کشت هندوانه وخربزه در منطقه است.

هنرمندیان خصوصيات كيفي هندوانه وخربزه اين ناحيه را مزه شيرين، رنگ قرمز، پوست نازك و شاداب و شكل و فرم مناسب برشمرد و اذعان داشت: هندوانه وخربزه رامشير با عنايت به بازارپسندی محصول و خواص كيفي بالا علاوه‌بر مصرف در استان و كشور، در صورت دريافت مجوز قانوني به كشورهاي همسايه و حوزه خليج فارس شامل كشورهاي قطر، امارات، عراق، تركيه و كويت نيز صادر می گردد.

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.