jahad_header (5)

آغاز احداث استخر شنای گاومیش در حمیدیه

 

آغاز احداث استخر شنای گاومیش در حمیدیه

عملیات احداث استخر شنای گاومیش در مسیر رودخانه کرخه شهرستان حمیدیه آغاز شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه از آغاز عملیات احداث حوضچه و استخرخاکی  جهت  شنای گاومیش های این شهرستان در مسیر رودخانه کرخه خبر داد.  

حمید مطرودی افزود: :برای پیشگیری از تلفات گاومیش‌ها  در مناطق حمیدیه، که در معرض خطرات ناشی از خشکسالی و کمبود آب قرار دارند استخرهایی در کنار رودخانه‌ کرخه ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد:مه پاشی برای گاومیش‌ها نیز از پیشنهادات ارائه شده است ونصب مه پاش در واحدهای پرورش گاومیش  در دستور کار قرار گرفته  که این امر نیز به خنک ماندن گله‌های گاومیش کمک شایانی  خواهد کرد.

مطرودی تصریح نمود: : حیات گاومیش به عنوان یک ذخیره ژنتیکی ارزشمند ، وابسته به آب و شناور شدن این دام درآن است که طبق اعلام سازمان اب و برق  باتوجه به کاهش شدید ذخایر آبی در پشت سدها تدابیر پیشگیری از بحران خشکسالی دربخش دام شهرستان اندیشیده شده است

 

وی ادامه داد: خشکسالی شدید و بی سابقه سال گذشته  صدمات جبران ناپذیری بر بخشهای مختلف کشاورزی از جمله پرورش گاومیش وارد کرده است که امید می رود امسال با پیشگیری وآموزش و اقداماتی نظیر احداث  استخر شنا و راهندازی  مه پاش در واحدهای گاومیشداری از تلفات در این بخش جلوگیری بعمل آید.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.