jahad_header (5)

آشنایی نخلداران خرمشهری با نحوه تله گذاری در باغات

 

آشنایی نخلداران خرمشهری با نحوه تله گذاری در باغات

کارگاه مبارزه غيرشيميايي و چگونگی استفاده از تله های از فرمونی و کایرومونی و تله های نوری برای نخلداران بخش جزیره مینو برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برگزاری کارگاه تله گذاری آفات چوبخوار خرما در این شهرستان خبر داد.

کیوان طرفی گفت: با توجه به فصل فعالیت حشرات بالغ چوبخوار خرما و ضرورت مقابله با آنها و جلوگيري از گسترش آلودگي کارگاه مبارزه غيرشيميايي و چگونگی استفاده از تله های از فرمونی و کایرومونی و تله های نوری برای نخلداران بخش جزیره مینو برگزار شد.
وی اضافه كرد: با توجه به نحوه فعاليت آفات چوبخوار، تلفيقي از روشهاي مختلف در كاهش خسارت موثر است و انجام مبارزه غيرشيميايي از جمله نصب تله هاي نوری و فرموني باعث جلب حشارات نر و ماده و كاهش تخم ريزي حشره مي شود.
طرفی ادامه داد: فرمون ها تركيبات شيميايي هستند كه جنس نر يا ماده حشرات در هنگام جفت گيري از خود ترشح كرده و باعث جلب جنس مخالف مي شود كه اين تركيبات در حشرات مختلف شناسايي شده و در آزمايشگاه به طور مصنوعي توليد مي شود.
طرفی با بیان اینکه در این کارگاه ۳۰ نفر از نخلداران آموزش دیدند اظهار داشت: تله های فرمونی و کایرومونی توسط کارشناسان مدیریت کارگذاری میشوند لیکن ساخت تله های نوری و محافظت از تله ها به نخلداران آموزش داده شد .

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.