jahad_header (5)

آشنایی نخلداران آبادانی با آفات و بیماری های نخلستان

 

آشنایی نخلداران آبادانی با آفات و بیماری های نخلستان

دوره های آموزشی ویژه  نخلداران در شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در سال گذشته ۱۰ دوره آموزشی تخصصی با محوریت آفات و بیماری های مهم نخلستان در شهرستان برگزار شده است.

حسن دشتي نژاد افزود: شناخت پیشگیری و روش های مناسب مبارزه با آفات بیماری ها و علف های هرز نخلستان از جمله مواردی ست که اشراف بر آن و انجام عملیات بر اساس آن سهمی اساسی در افزایش عملکرد تولید خرما خواهد داشت و بر این مبنا در سال گذشته برای ۲۲۵ نفر روز از بهره برداران علاقه مندان و ساکنین روستا ها و مناطق دارای اراضی کشاورزی دوره آموزشی توسط کارشناسان متخصص مراکز و حفظ نباتات برگزار شده است.

وی اظهار داشت: این دوره ها با عناوینی چون مرگ خاموش نخلستان یا سرخرطومی حنایی خرما، مبارزه با بیماری خامج، کنترل شناخت و مبارزه تلفیقی با علف های نخلستان، کاربرد تله ها در مبارزه با آفات و عوامل خسارت زا در بخش اروندکنار شلهه حاج حسین حیر سیحان نهر سعدون و ابوشانک برگزار شده است.

 

دشتی نژاد ادامه داد: آموزش اهرمی  توانا  در ترویج کشاورزی ست و از این طریق میتوان ضمن آشنایی بهره برداران با مضامین و روش‌های مدرن مبارزه با کمترین میزان سموم شیمیایی  به صورت چهره به چهره،  راه را برای گسترش هر چه بیشتر دانش مبارزه تلفیقی علیه آفات و علفهای هرز  هموار کرد.

 

وی تصریح نمود: همچنین برگزاری دوره های مدرسه در مزرعه می‌تواند از نزدیک کشاورز را با نمونه و علائم خسارت آفت بیماری یا علف هرز و سایر عوامل خسارتزا  آشنا کند و ازاین طریق مطالب آموزشی به طور ملموس تری انتقال داده خوهد شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.