jahad_header (5)

آشنایی زنان روستایی و عشایری بهبهان با بیماری های طیور

 

آشنایی زنان روستایی و عشایری بهبهان با بیماری های طیور

 

دوره آموزشی بیماری های طیور  با حضور بانوان علاقه مند روستایی و عشایری در شهرستان بهبهان برگزار شد. .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان گفت: دوره آموزشی بیماری های طیور در منطقه دودانگه این شهرستان و با حضور ۳۰ نفر از  بانوان علاقه مند روستایی و عشایری برگزار شد. .

سید حمیدرضا رشیدی افزود: پرورش طیور بومی، اگر به صورت مناسب و علمی انجام شود، یکی از موارد اشتغال زایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

 

 وی اضافه کرد: افزایش سطح بهداشت در محل پرورش و تغذیه ی مناسب و بهداشتی، سبب کاهش بروز بیماری های مختلف خواهد شد که در نهایت، میزان تولید را افزایش داده و کیفیت تولیدات را نیز ارتقا می دهد.

 

رشیدی با بیان اینکه بیماری های مهمی در طیور می توانند تولیدات این حوزه را تحت تأثیر قرار دهند تصریح نمود: از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های ویروسی نیوکاسل و آنفلوانزا اشاره کرد. از سوی دیگر بیماری های غیر عفونی مانند اختلالات تغذیه ای و مشکلات مدیریتی نیز تاثیر بسزایی در تولید و پرورش طیور دارد.

 

وی ادامه داد: بیماری های نیوکاسل و آنفلوانزا را می توان با انجام واکسیناسیون به موقع، کنترل کرد و با استفاده از جیره ی غذایی بالانس (متعادل) و آب بهداشتی، مشکلات تغذیه ای را به حداقل رساند.

 

رشیدی تأکید کرد: تهویه ی کافی، نور مناسب، بهداشت جایگاه نگهداری از جمله موارد مدیریتی بسیار مؤثر بر رشد و تولید طیور است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.