jahad_header (5)

آزاد شدن صید ماهی حلوا سفید در خوزستان

آزاد شدن صید ماهی حلوا سفید در خوزستان

صید ماهی حلوا سفید در خوزستان آزاد شد
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :مدیرکل شیلات خوزستان، از آزاد سازی صید ماهی حلوا سفید، در صیدگاه های استان از تاریخ اول مرداد سال جاری خبر داد.
فتح اله ابوعلی، گفت: براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان، از تاریخ اول مرداد، صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه های استان آزاد اعلام می شود.
وی افزود: پیش از این به دلیل فصل تخم ریزی و حفظ ذخایر با ارزش این ماهیان، ممنوعیت صید این گونه؛ به مدت ۵۰ روز در صیدگاه های استان اتخاذ شده بود.
ابوعلی یادآور شد: صیادان می توانند از تاریخ مذکور با مراجعه به واحدهای صدور مجوز صید و اخذ مجوز لازم اقدام به صید نمایند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۲۰ فروند شناور لنج صیادی و یک هزار و ۷۰ فروند قایق صیادی در ۱۰ بندر و ۷ صیدگاه خوزستان، به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تامین می شود.
ابوعلی در پایان اصافه کرد: حلوا سفید در کشورهای حوزه خلیج فارس و شهرهای ساحلی خوزستان مشتریان زیادی دارد و یکی از ارزشمندترین گونه های آبزیان دریایی در خلیج فارس محسوب می شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.