jahad_header (5)

ایمنی دام های خوزستان مقابل تب کریمه کنگو97/4/9

 

 

ایمنی دام های خوزستان مقابل تب کریمه کنگو

تا کنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نگردیده است.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر کل دامپزشکی استان گفت: بر اساس بررسی های میدانی تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است.

دکتر مصطفی کنارکوهی ادامه داد: برای پیشگیری از انتشار و شیوع این بیماری خطرناک و کشنده  سمپاشی کانون های احتمالی این بیماری در حال انجام است.

وی ادامه داد: سم و سم پاش های مورد نیاز برای ضدعفونی کردن محل های نگهداری دام در نقاط مختلف خوزستان بین شبکه های دامپزشکی در شهرستان ها خریداری و توزیع شده است.

کنارکوهی با بیان اینکه در این موقع از سال احتمال انتشار تب کریمه کنگو به دلیل زاد و ولد کنه که عامل اصلی و انتشار این بیماری است بیشتر می باشد اظهار داشت: مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه با همکاری مراکز بهداشتی در حال انجام است .

وی ازدامداران خواست با سم پاشی و ضدعفونی منظم محل نگداری دام ها برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو مشارکت داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به سرعت مأموران شبکه دامپزشکی را در جریان قرار دهند.

کنارکوهی همچنین از مردم خواست گوشت قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند و توجه داشته باشند لاشه باید برچسب که بیان کننده شناسنامه و تضمین سلامت گوشت است را داشته باشد.  


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.