jahad_header (5)

کاهش چشمگیر ضایعات غلات در خوزستان97/6/11

 

 

 

کاهش چشمگیر ضایعات غلات در خوزستان

جلسه مستند سازی ضایعات غلات کشور به صورت ویذئو کنفرانس تشکیل گردید.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته و ارزیابی نتایج حاصله و ارائه گزارش از سوی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و هم چنین سازمان های جهاد کشاورزی استان ها به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون وزیر در امور زراعت ، مجری طرح گندم وزارت ، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، مجری طرح مستند سازی میزان ضایعات برداشت غلات کشور، معاون بهبود تولیدات گیاهی استان ها، رییس اطلاعات و فناوری   جلسه  مستند سازی ضایعات غلات کشور در سال زراعی ۹۷-۹۶ برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در این جلسه گفت: میزان کل تلفات استان در طرح انجام شده با احتساب کمباین های کاه کوب ۵۴/۴ درصد و بدون احتساب کمباین های کاه کوب ۵۷/۳ درصد برآورد شده است که این میزان نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

محمد قاسمی نژاد افزود:  از دلایل کاهش تلفات می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی ، بکارگیری کمباین های جدید در استان ، بکارگیری ۱۷۵ گروه نظارت بر ریزش کمباین و تغییر رقم گندم از چمران به سایر  ارقام مقاوم به ریزش از جمله مهرگان اشاره کرد.

وی در پایان پیشنهاد کرد طرح مذکور در سال های آینده در زمان مناسب تری ارائه گردد تا بتوان این طرح را در مناطق بیشتری از استان اجرا کرد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.