jahad_header (5)

هماهنگی برای مانور بزرگ حافظان زمین در خوزستان96/12/22

 

هماهنگی برای مانور بزرگ حافظان زمین در خوزستان

مانور بزرگ حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار می شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور رییس سازمان، مدیر امور اراضی سازمان، فرماندهان یگان های حفاظت محیط زیست، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی، جلسه هماهنگی مانور بزرگ حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

مدیر امور اراضی سازمان در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این مانور آمادگی اطلاع رسانی جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز واقع در اراضی مستثنیات در ایام نوروز ۹۷ می باشد که با همکاری و هم افزایی با یکدیگر بتوان در حفاظت از عرصه های طبیعی اعم از منابع طبیعی و کشاورزی گام های موثری برداشته شود.

عبدالکاظم شاچری افزود: مدیریت امور اراضی سازمان با همکاری و مشارکت مردم، طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغی را در تعطیلات نوروز ۹۷ به شکل گسترده اجرا و با معارضان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

رییس سازمان نیز گفت: اراضی  و منابع طبیعی امانتی است که از نسل های قبل به ما رسیده است و باید در خفط و صیانت آن تمام تلاش خود را بکار بریم.

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه  برای تشکیل خاک با عمق ۲۵ سانتی متر ۱۷ هزار سال زمان لازم است افزود: از بین رفتن یک هکتار  زمین موجب از بین رفتن ۱۲ هزار محصول خواهد شد.

وی ادامه داد: مانوری که قرار است برگزار شود مکمل همایش ها و جلساتی است که قبلاٌ در این زمینه برگزار شده است و اگر بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم هزینه ها را به حداقل خواهیم رساند.

چنگلوایی اظهار داشت: این مانور علاوه بر اطلاع رسانی، هشدار برای کسانی است که بدون هماهنگی و مجوز تغییر کاربری اراضی می دهند.

لازم به ذکر است مانور بزرگ حافظان زمین ۲۶ اسفند ماه سال جاری با حضور نیروهای یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت امور اراضی سازمان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار خواهد شد. 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.