jahad_header (5)

نقش پررنگ کمباین های بومی در برداشت محصولات خوزستان97/6/4

 

 

نقش پررنگ کمباین های بومی در برداشت محصولات خوزستان

در سال زراعی ۹۷-۹۶ استفاده از کمباین های مهاجر کاهش داشته است.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان این خبر گفت: به منظور عملیات برداشت محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۷-۹۶ یک هزار و ۹۶۹ دستگاه کمباین مهاجر در اواخر اسفند ماه ۹۶ تا نیمه خرداد ماه سال جاری وارد استان گردید.

محمد قاسمی نژاد افزود: ورود کمباین های مهاجر به استان نسبت به سال گذشته ۴۳۱ دستگاه کاهش داشته که علت آن افزایش کمباین های بومی و ورود کمباین های مدرن با سرعت بالا و عرض کار بالا بوده است .

وی اظهار داشت: ۵۱۲ دستگاه کمباین بومی نیز در عملیات برداشت مشارکت داشته اند که نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته و این افزایش به دلیل خرید کمباین بومی از سوی کشاورزان استان از محل خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است.

قاسمی نژاد با اشاره به نقش مثبت ورود کمباین های مدرن و نوین به عرصه برداشت تصریح نمود: از سال ۹۱ تاکنون میزان ضایعات ماشین برداشت برای گندم از ۵/۶ به ۷/۲ و برای کلزا از ۵/۷ به ۱/۲ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: به منظور کنترل عملیات برداشت و انجام معاینه فنی دو شرکت در شمال و جنوب استان مستقر شده و با بکارگیری بیش از ۳۵ نفر از کارشناسان آموزش دیده مکانیزاسیون ، کار بازدید کمباین های فاقد معاینه فنی صورت گرفته که در پایان یک هزار و ۴۹۶ برچسب معاینه فنی برای کمباین های بومی و مهاجر صادر گردید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار داشت: هم چنین در راستای نظارت بر عملیات برداشت و ارائه توصیه های فنی به کشاورزان ، ۱۴۶ اکیپ ، در سال زراعی جاری با مراجعه به مزارع و انجام کیل گیری، نسبت به کنترل انجام دقیق اصول فنی برداشت اقدام نمودند.

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.