jahad_header (5)

فراهم شدن تمهیدات لازم جهت برداشت گندم96/12/21

 

فراهم شدن تمهیدات لازم جهت برداشت گندم

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کاهش یک درصدی ریزش گندم کمباین ها ۲۰ میلیارد تومان صرفه جویی به دنبال خواهد داشت

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور معاون اقنصادی استاندار ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر اعضای ستاد کشاورزی،  جلسه شورای کشاورزی در سازمان برگزار گردید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این جلسه  با اشاره به وضعیت نامساعد آب و هوایی در سال جاری از جمله خشکسالی بسیار شدید، عدم بارش مناسب، افزایش درجه حرارات ، پدیده ریزگرد ها و اثرات آن ها بر بخش کشاورزی استان گفت: ۷۰ درصد مزارع آبی در حوزه زهره و خیر آباد آبرسانی نشده اند و نخیلات استان نیز به خصوص در پایین دست دچار آسیب جدی شده اند.

کیخسرو چنگلوایی افزود: استان خوزستان جزء استان های اول تا سوم در برداشت گندم می باشد و برداشت در این استان زودتر از سایر استانها آغاز می شود و  این در حالی است که برداشت محصولاتی همچون چغندر قند پاییزه با واردات نهاده های کشاورزی همزمان می باشد و این موضوع حمل و نقل و تردد کامیون ها را با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: دمای بالا باعث فسادپذیری برخی محصولات از جمله کلزا و چغندر قند می شود که جهت جلوگیری از این مسئله باید هماهنگی های لازم صورت گیرد.

چنگلوایی با عنوان اینکه سال گذشته حدود ۱۶ درصد گندم کشور در استان خوزستان تولید شد و در سال جاری به دلیل وضعیت نامساعد جوی، وضعیت مطلوب نمی باشد  تصریح نمود: نظارت دقیق بر اکیپ های کنترل افت و  ریزش کمباین ها، نظارت بر عملیات برداشت و دیگر تمهیدات لازم باید جهت جلوگیری از افت تولید انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: طبق محاسبات اگر فقط بتوانیم یک درصد از افت ریزش کمباین را کاهش دهیم باعث جلوکیری از هدررفت ۲۰ میلیارد تومان خواهیم شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.