jahad_header (5)

عرضه ذرت دانه ای خوزستان با قیمت تضمینی از طریق بورس کالا 96/7/25

عرضه ذرت دانه ای خوزستان با قیمت تضمینی از طریق بورس کالا

کشاورزان قبل از آغاز برداشت نسبت به ثبت نام خود در سامانه پهنه بندی محصول ذرت اقدام کنند.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با نزدیک شدن به فصل برداشت ذرت با حضور مدیران و کارشناسان سازمان ، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان و کارشناسان بورس جلسه طرح خرید ذرت با قیمت تضمینی از طریق بورس کالا در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار گردید.

در این جلسه مدیر توسعه بازرگانی سازمان گفت: برای اولین بار سامانه پهنه بندی محصول ذرت جهت ثبت نام ذرت کارانی که قصد فروش محصول خود را دارند راه اندازی شده و امسال ثبت نام از این طریق صورت می گیرد.

مسعود احمدی افزود: تا این لحظه ۲ هزار و ۴۰۱ نفر از ذرت کارن در این سامانه ثبت نام کرده اند که اطلاعات ۲ هزار و ۱۲۵ نفر تأیید و مابقی افراد به دلیل ناقص بودن اطلاعات تأیید نشده اند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵ هزار و ۳۳ نفر در ۴۲ هزار هکتار از مزارع استان کشت ذرت را انجام دادند که طبق پیش بینی های صورت گرفته ۳۲۰ هزار تن ذرت از این مزارع برداشت خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه قیمت تضمینی ذرت از سوی دولت ۱۰ هزار و ۶۵۰ ریال اعلام شده تصریح نمود : در سال جاری ذرت ۱۴ درصد با هترولیت ۶۹۰ از کشاورزان ذرت کار خریداری خواهد شد .

کارشناس توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در این جلسه با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در کرمانشاه با توجه به برداشت زودتر این استان گفت: پس از ثبت نام ذرت کار از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی د ر سامانه پشتیبانی، انبار دار لیست را در اختیار کارگزاران بورس قرار داده و ظرف ۳ روز برای کشاورز کد بورسی و قبض انبار صادر می شود و بدین ترتیب ذرت کشاورز وارد بورس خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

در ادامه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها به بیان مشکلات پیش رو پرداختند که تحویل نگرفتن همزمان محصول از سوی انباردارها و به دنبال آن پرداخت نشدن مطالبات آنها  از عمده مشکلات مطرح شده بود.

لازم به ذکر است برداشت ذرت دانه ای از اوایل آبان ماه در استان خوزستان آغاز می گردد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.