jahad_header (5)

توسعه کشت کلزا در لالی حاصل مدیریت برتر97/6/20

توسعه کشت کلزا در لالی حاصل مدیریت برتر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی به عنوان مدیر نمونه کشوری و سخنران برتر گرد همایی سراسری کشت محصولات زراعی شناخته شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی در ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی ۹۸-۹۷ به عنوان سخنران برتر همایش انتخاب گردید.

در این همایش که ۱۶ شهریور با حضور وزیر جهاد کشاورزی،معاونین و مدیران ارشد وزارت و استان های کشور برگزار شد رقیه سلطانی الکوه به عنوان مدیر نمونه کشوری، گزارشی از وضعیت محصولات کشاورزی خوزستان و اقدامات صورت گرفته در خصوص کشت کلزای دیم ، مدیریت کشت ، توسعه کشت کلزا با رویکرد کشاورزی حفاظتی جهت پایداری تولید گندم در دیم زارهای شهرستان لالی  ارائه داد.

وی در گزارش خود برش های دهستانی و پهنه بندی سطوح کلزا، نوع انجام اقدامات مقدماتی و ترویجی ، انتخاب کشاورزان قبل از کاشت، آزمون خاک و تغذیه متعادل مزارع تا تهیه زمین ( حداقل ۵ کاشت ریزدانه کار)، کنترل تراکم ، پایش مزارع توسط شبکه مراقبت و  برداشت اصولی به موقع  را از عوامل مهم تولید کلزا عنوان کرد.

سلطانی عملکرد کلزا در شهرستان لالی را  علیرغم خشکسالی و خسارت ناشی از سیل و تگرگ آخر فصل۲ هزار و ۶۵۰ کیلو گرم در هکتار بیان نمود و اضافه کرد: تولید کلزای شهرستان در سال گذشته به بیش از یک هزار تن  رسید.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.