jahad_header (5)

انجام عملیات ثبت مشخصات دام در استان خوزستان

انجام عملیات ثبت مشخصات دام در استان خوزستان

در طی سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ شماره گوش شتر برای شترهای استان خوزستان خریداری  گردید که پس از نصب برای آنها شناسنامه صادر شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : معاون بهبود تولیدات دامی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت : در راستای انجام پروژه اصلاح نژاد دام روستایی ، در سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ شماره گوش شتر برای کلیه شترهای استان خریداری گردیده که پس از نصب ،برای آنها شناسنامه صادر خواهد شد.

محمد مشکورزاده در ادامه گفت : این معاونت همچنین در حل خرید ۷ هزار شماره گوش گاومیش می باشد که پس از تحویل ، جهت نصب آنها نیز اقدام خواهد شد.

ایشان ضمن بیان این موضوع که این پروژه از سال ۱۳۸۶ آغاز و تاکنون بیش از ۸۰ هزار رأس دام از جمله گاو ،گاومیش ،شتر ، گوسفند و بز تحت پوشش ثبت مشخصات قرار گرفته اند افزود : هدف از این پروژه اصلاح نژاد و افزایش تولیدات دامی با انجام عملیات اصلاح نژادی شامل نصب شماره گوش ، ثبت مشخصات و صدور شناسنامه ،تلقیح مصنوعی و رکوردگیری شیر می باشد .

مشکورزاده یادآور شد :مهمترین ابزار جهت اصلاح نژاد ،داشتن رکوردها و آمارهای دقیق است که با اجرای این پروژه به این اهداف خواهیم رسید.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.