jahad_header (5)

آغاز کشت پاییزه غلات و دانه های روغنی در اراضی زراعی شهرستان لالی

آغاز کشت پاییزه غلات و دانه های روغنی در اراضی زراعی شهرستان لالی

آغاز کشت پاییزه غلات و دانه های روغنی در اراضی زراعی شهرستان لالی

کشت پاییزه غلات و دانه های روغنی شهرستان  لالی از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا سی ام آذر ادامه دارد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان :مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی ضمن اعلام مطلب فوق  گفت:  سطح مصوب کشت امسال این شهرستان ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار هکتار گندم و ۷۰۰ هکتار کلزا بوده که با توجه به  بارش خوب نزولات جوی و استقبال کشاورزان پیش بینی می شود این مقدار افزایش یابد.

رقیه سلطانی  گفت: پیش بینی شده امسال ۱۶ هزار هکتار از زمین های دیم این شهرستان به زیر کشت رود که از این میزان، ۱۰ هزار به هکتار گندم، یک هزار و ۵۰۰هکتار به کلزا و ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به جو اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی افزود: امسال تاکنون ۴۶۵ تن کود از نوع فسفاته، پتاسه و اوره بین کشاورزان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان ساخت : تاکنون  میزان بذر جذب شده گندم ۴۰۰  تن ، کلزا ۸۳۰۰ کیلوگرم و جو ۲۲ تن بوده و میزان بذر خود مصرفی گندم و جو بوجاری شده توسط دستگاه های بوجاری شهرستان ۲۰۰ تن می باشد.

سلطانی افزود: پارسال حدود ۴هزار و ۹۰۰ تن گندم و ۵۵۰ تن کلزا در این شهرستان تولید شد که پیش بینی می شود امسال با توجه به بارندگی زود هنگام و مناسب این مقدار به ۸ هزار تن گندم و یک هزار تن کلزا افزایش پیدا کند.

وی یاد آور شد : شهرستان لالی از نظر کشت کلزای دیم جزء شهرستانهای برتر استانی و کشوری می باشد.

سلطانی ارقام کشت شده گندم  را مهرگان، چمران ۲، کریم و برات و رقم کلزا را  تراپر و آگامکس اعلام نمود .


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.