jahad_header (5)

آشنایی کارشناسان جهاد کشاورزی خوزستان با بورس کالا97/9/18

آشنایی کارشناسان جهاد کشاورزی خوزستان با بورس کالا

دوره آموزش آشنایی با بورس کالای ایران در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور مدیر توسعه بازرگانی سازمان، کارشناس توسعه بازار فیزیکی بورس، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و کارشناسان مربوطه، دوره آموزشی آشنایی با بورس کالای ایران در سازمان برگزار شد.

کارشناس توسعه بازار فیزیکی بورس گفت: از دید اقتصاددانان دنیا رشد توسعه اقتصادی کشورها دارای سه مولفه رشد اقتصادی پویا و با ثبات، رشد اقتصادی پایدار و افزایش اندک قیمت کالا و خدمات می باشد.

ابوالقاسم آسایش افزود: دولت و مجلس جهت تقابل آزاد بین عرضه و تقاضا که یکی از عوامل مهم برای رشد اقتصادی است اهتمام ورزیده و شورای عالی بورس را موظف به ایجاد شرکت بورس کالا و گسترش آن در کشور کردند که عمر آن به حدود ۱۲ سال می رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه ۱۷۹ کالای استراتژیک در یک محیط شفاف و تحت نظارت صورت می گیرد اظهار داشت: بورس کالای ایران به ۴ بخش بازار فرعی، بازار فیزیکی، بازار مشتقه و بازار مالی تقسیم می گردد.

آسایش اضافه کرد: جو، ذرت، گندم، شکر ، روغن خام، کنجاله ها، مرغ منجمد و ... از جمله محصولات معامله شده بخش کشاورزی در بورس کالای ایران است.

وی در ادامه این جلسه به تشریح ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی به خصوص عرضه ذرت استان در قالب عرضه فیزیکی و گواهی سپرده کالایی پرداخت و گفت: ذرت استان خوزستان برای چهارمین سال متوالی از طریق بورس عرضه می گردد.

آسایش قیمت تضمینی ذرت سال جاری را یک هزار و ۸۶ تومان اعلام کرد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.